VAS “Latvijas dzelzceļš” ar Kazahstānas dzelzceļa vadību pārrunā sadarbības iespēju paplašināšanu kravu pārvadājumos
Turpinot vizīti Centrālāzijas valstīs, VAS “Latvijas dzelzceļš” un tās meitassabiedrību SIA “LDZ CARGO” un SIA “LDZ Loģistika” vadība šonedēļ tikās ar Kazahstānas dzelzceļa vadību un apmeklēja Kazahstānas dzelzs sakausējumu rūpnīcu “YDD”, kur pārrunāja tās ražotās produkcijas pārvadāšanas iespējas.
Kazahstānas galvaspilsētā Nursultanā notika VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētāja Māra Kleinberga tikšanās ar Kazahstānas dzelzceļa vadītāju Nurlanu Sauranbajevu, pārrunājot Kazahstānas kravu īpašnieku kravu pārvadājumu palielināšanas iespējas. Kazahstānas dzelzceļa vadība bija ieinteresēta arī LDz meitassabiedrības SIA “LDZ ritošā sastāva serviss” pieredzē manevru lokomotīvju ČME3M un maģistrālo lokomotīvju 2M62UM modernizācijā. “Šobrīd daudzās valstīs ar sliežu platumu 1520mm, tostarp Kazahstānā, trūkst jaunu, modernu lokomotīvju. Tā kā jaunu lokomotīvju iegāde no pasaules ražotājiem nozīmē lielas investīcijas, kuras uzņēmumi ne vienmēr ir gatavi veikt, mūsu pakalpojums ir tiem pievilcīgs, jo mūsu pieredze lokomotīvju modernizācijā ļauj piegādāt atjaunotu lokomotīvi gandrīz divas reizes lētāk,” saka VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.
Atsaucoties Kazahstānas sadarbības partneru uzaicinājumam, VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs un SIA “LDZ CARGO” valdes priekšsēdētāja Svetlana Berga š.g. 22.aprīlī Kazahstānā, Karagandā tikās arī ar dzelzs sakausējumu rūpnīcas “YDD” vadītāju Jerlanu Nigmatuļinu, lai pārrunātu šīs rūpnīcas ražojumu pārvadāšanas iespējas, izmantojot VAS “Latvijas dzelzceļš” infrastruktūru un Latvijas ostas. “YDD” ir viens no vadošajiem dzelzs sakausējumu ražotājiem Kazahstānā, kas savu produkciju eksportē uz 49 pasaules valstīm visos kontinentos.
VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs: “LDz koncerna uzņēmumi šobrīd intensīvi strādā pie dažādām apgrozījuma palielināšanas iespējām – gan meklējot jaunus tirgus kravu pārvadājumiem, gan piedāvājot savu pieredzi un pakalpojumus lokomotīvju modernizācijā. Esam gandarīti par tikšanās rezultātiem ar Karagandas metālu sakausējumu rūpnīcas vadību, kas nākotnē, ļoti iespējams, ļaus mums palielināt kravu pārvadājumu apjomus savienojumā Kazahstāna-Latvija.”.
Pēc pārbūves lokomotīves ir ievērojami ekonomiskākas, jaudīgākas un komfortablākas lokomotīvju vadītājiem, turklāt ekspluatējot šīs lokomotīves, pārvadātājs var piedāvāt klientam izdevīgākus pārvadājumu tarifus, jo pārvadājums kļūst daudz efektīvāks. Pēc dīzeļlokomotīvju atjaunošanas to darbības jauda pieaug par 50% un degvielas patēriņš samazinās par aptuveni 17%, tādējādi CO2 izmešu apjoms samazinās par 15 000 tonnu gadā.
Šī gada maijā tiek plānota Kazahstānas dzelzceļa pārstāvju vizīte uz Latviju, lai klātienē aplūkotu modernizētās lokomotīves un iepazītos ar SIA “LDZ ritošā sastāva serviss” darbu un piedāvātajiem pakalpojumiem.
Vēl par tēmu:
VEA: Darbs visas nozares interesēs nozīmē kompromisus nevis šauru interešu diktātu
Latvijas Vēja enerģijas asociācijas vadītājs Toms Nāburgs uzskata, ka piecu Vēja enerģijas asociācijas (VEA) biedru izplatītais paziņojums par izstāšanos no asociācijas ir turpinājums...
Lasīt tālākKavējumi grozījumos Ministru kabineta noteikumos apdraud investīciju projektu realizāciju un Latvijas konkurētspēju
Ārvalstu investoru padome Latvijā (FICIL) pauž sašutumu un nopietnas bažas par kavējumiem grozījumos Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 776 "Kārtība, kādā komercsabiedrības...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima”: lauksaimnieki par “Rail Baltica” nemaksās!
“Kopš Eiropā ieviesta Kopējā lauksaimniecības politika, nevienas valsts politiķiem nav ienācis prātā nozarei piešķirtos Eiropas līdzekļus piesavināties citiem mērķiem! Mana atbilde...
Lasīt tālākSaeima atvieglo PVN piemērošanu mazajiem uzņēmumiem pakalpojuma piedāvāšanai ārvalstu platformās
Lai atvieglotu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu mazajiem uzņēmumiem, kuri savus pakalpojumus piedāvā ārvalstu platformās, Saeima ceturtdien, 12.decembrī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākSaeima nosaka stingrākas prasības amatu savienošanai valsts augstākajām amatpersonām
Šodien, 12. decembrī, Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja Valsts kancelejas izstrādātos grozījumus likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā", kas paredz stingrākas...
Lasīt tālākPlānots slēgt vispārējo vienošanos par centralizētu būvmateriālu iegādi Rail Baltica dzelzceļa būvniecības iepirkumā
Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi dokumentus par tālāko Rail Baltica projekta attīstību Latvijā: informatīvo ziņojumu “Par Rail Baltica projekta ieviešanas scenāriju Latvijas teritorijā”,...
Lasīt tālākIrēna Lejiņa: Vai uzņēmumi ievēro nodokļu riska vadības principus?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" sertificēta nodokļu konsultante Irēna Lejiņa sniedza vērtīgu ieskatu par nodokļu riska vadību un tās nozīmi mūsdienu...
Lasīt tālākKaspars Banders: Transfertcenu aktualitātes – kas uzņēmumiem jāņem vērā?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" "KPMG Baltics" SIA nodokļu konsultāciju nodaļas direktors Kaspars Banders sniedza ieskatu aktuālajās transfertcenu prasībās...
Lasīt tālākMazinās administratīvo slogu būvniecības jomā
2024. gada 22. oktobra sēdē Ministru kabinets apstiprināja izmaiņas virknē būvnoteikumu, lai mazinātu administratīvo slogu nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā, novēršot datu dublēšanos...
Lasīt tālākĀM: Jāturpina stingri ieviest esošās sankcijas un jāizskauž “ēnu flote”
“Sankcijas pret Krieviju strādā – Krievijas ekonomiku un tās ienākumu avots, kas “baro” tās militārās spējas un kara mašinēriju agresijas karā pret Ukrainu, sankcijas ietekmē negatīvi. Krievijas...
Lasīt tālāk