• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
08/01/2018, Kategorija: Auto

Valsts kontrole pēc revīzijas ceļu satiksmes drošības jomā ir sniegusi ieteikumus Satiksmes ministrijai un Iekšlietu ministrijai, lai straujāk samazinātu negadījumos bojāgājušo un smagi cietušo cilvēku skaitu.

Iesaistītajām institūcijām jāapkopo precīza informācija par negadījumiem, tās analīzē jābalsta ceļu satiksmes drošības attīstība, jāsakārto melno punktu likvidēšanas process, jānodrošina pietiekama satiksmes dalībnieku kontrole un jāvērtē informatīvo kampaņu ietekme uz sabiedrības paradumu maiņu.

“Tikai zinot, kur, kad un kāpēc notiek ceļu satiksmes negadījumi, ir iespējams uzlabot ceļu satiksmes drošību. Eiropas valstu vidū joprojām esam ļoti bēdīgā situācijā: mums ir trešais lielākais negadījumos mirušo cilvēku skaits uz miljonu iedzīvotāju, savukārt smagi cietušo skaits pat pieaug. Piemēram, 2016. gadā 525 cilvēki tika smagi ievainoti, bet 158 dzīvības izdzisa. Katrs šāds gadījums ir gan cilvēciska traģēdija, gan zaudējums valsts tautsaimniecībai. Tādēļ sadarbībā ar Satiksmes ministriju un Iekšlietu ministriju revīzijas laikā raudzījāmies, kā risināt nepilnības ceļu satiksmes drošības jomā, lai turpmāk sasniegtu labāko iespējamo rezultātu un lai cilvēki uz ceļiem neietu bojā un neciestu satiksmes negadījumos,” revīzijas mērķi skaidro valsts kontroliere Elita Krūmiņa.

Lai plānotu pasākumus, kas novērsīs ceļu satiksmes negadījumus, jāizprot to cēloņi. Līdz šim Ceļu policijas reģistrā iekļautie dati par ceļu satiksmes negadījumiem ir nepilnīgi, un bieži trūkst informācijas par negadījumu apstākļiem un precīzu notikuma vietu. Arī informācija par reidos konstatētajiem pārkāpumiem netiek plaši analizēta. Pēc Valsts kontroles revidentu domām nepilnību novēršana datu uzkrāšanā un analīzē palīdzēs izvēlēties labākos veidus, kā samazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu. Tāpēc Satiksmes ministrijai un Iekšlietu ministrijai jāsadarbojas, lai iegūtu pilnvērtīgu informāciju, kur, kad un kāpēc notikuši negadījumi.

Galvenais kritērijs ceļu atjaunošanas un rekonstrukcijas darbu plānošanā ir bijusi satiksmes intensitāte, nevis bīstamības novēršana. Tāpēc joprojām smagi ceļu satiksmes negadījumi nereti notiek vienās un tajās pašās vietās – īpaši bīstamos ceļu posmos jeb melnajos punktos. Gada laikā Latvijas Valsts ceļiem ir jāizveido kontroles sistēma, kā notiek melno punktu likvidēšana. Iespējams, jāpārskata arī ceļa zīmju izvietojums, lai satiksmes dalībniekus efektīvi brīdinātu.

Satiksmes dalībnieki ir atbildīgi par savu drošību, bet svarīgi ir gan izglītot sabiedrību, gan kontrolēt noteikumu ievērošanu. Ceļu satiksmes drošības direkcijai jāvērtē, kā kampaņas ietekmējušas ceļu satiksmes dalībnieku paradumu maiņu. Savukārt Valsts policijas darba organizācijas dēļ kontrole uz ceļiem tiek organizēta pēc “pārpalikuma principa” un rezultātu izvērtēšanas sistēma atšķiras. Lai varētu novērtēt, vai reidi organizēti visbūtiskākajās jomās un policijas klātbūtne ir pietiekama, Valsts policijai jāuzlabo reģionālo struktūrvienību darba organizācija un atskaitīšanās sistēma.

Foto: Pixabay

1,054 skatījumi




Video

No 19. oktobra vairākos autobusu maršrutos tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”

09/10/2024

No 19.oktobra 20 autobusu maršrutos ārpus Rīgas centrālās daļas, tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”. Tas nozīmē, ka autobusa vadītājs šādā pieturā apstāsies tikai tad, ja...

Lasīt tālāk
Video

Transportlīdzekļu numura zīmēs iecerēts iekļaut valsts ģerboni

05/09/2024

Lai transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmēs būtu iespējams iekļaut Latvijas valsts ģerboni, Saeima ceturtdien, 5.septembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus likumā “Par...

Lasīt tālāk
Video

Tikai 29% autovadītāju Latvijā ievēro atļauto braukšanas ātrumu ārpus apdzīvotām vietām

15/07/2024

77% Latvijas autovadītāju atzīst, ka ārpus apdzīvotām vietām pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, liecina ESRA veiktā 39 Eiropas valstu satiksmes dalībnieku aptauja. Tas Latviju ātruma...

Lasīt tālāk
Video

OCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Saeima

06/06/2024

Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus ceturtdien, 6.jūnijā, konceptuāli atbalstīja Saeima. Izmaiņas...

Lasīt tālāk
Video

OCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Budžeta komisija

29/05/2024

Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus trešdien, 29. maijā, pirmajā lasījumā atbalstīja Saeimas...

Lasīt tālāk
Video

Sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem būs lielāki

02/05/2024

Sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, proti, pārsniedzot ātrumu par vairāk nekā 60 kilometriem stundā, būs lielāki. To paredz Saeimā ceturtdien, 2.maijā, galīgajā...

Lasīt tālāk
Video

No 1. maija atsevišķos valsts ceļu posmos palielinās maksimālo atļauto ātrumu

30/04/2024

No 1. maija atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos tiks ieviests palielināts atļautais braukšanas ātrums. Maksimālo atļauto braukšanas ātrumu līdz 110 km/h plānots palielināt Jūrmalas...

Lasīt tālāk
Video

Rīgā spēkā “puteņa biļetes”: Autovadītāji var izmantot sabiedrisko transportu bez maksas

22/04/2024

Saskaņā ar Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra prognozēm pirmdienas pēcpusdienā galvaspilsētā iespējama stipra snigšana, kas turpināsies līdz otrdienai, tāpēc Rīgas...

Lasīt tālāk
Video

Noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas

27/03/2024

Lai novērstu pasažieru apkrāpšanu gadījumos, kad negodprātīgi taksometru pakalpojumu sniedzēji pieprasa nesamērīgi augstu maksu, noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas...

Lasīt tālāk
Video

Valsts kontrole: Intelektiskās transporta sistēmas valstī neievieš plānveidīgi un koordinēti

20/03/2024

Intelektiskās transporta sistēmas (ITS) ir sistēmas, kurās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izmanto autotransporta jomā satiksmes un mobilitātes pārvaldībai, un tās ir kritiski...

Lasīt tālāk